Visa ett inlägg
Gammal 2008-11-08, 17:57   #3
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Håller med Alexander. Cyannyansen gör att bilden känns väldigt onaturlig. I mina ögon känns färgen stickande och jobbig tyvärr. I övrigt är bilden rätt trist. Personligen hade jag föredragit att kanske fotografera med något i förgrunden eller dylikt för att få mer djup i bilden. Ser att det ser ut att finnas ett stängsel nere i högerbildkant, iallafall ser det ut som en stängselstolpe. Stängslet i fokus hade förmodligen gjort bilden mer intressant. Busken stör blickfånget, gör bilden intetsägande. Alternativt skulle du kanske ha struntat i busken och fotat utsikten eller enbart fotat busken.

Hoppas du inte tar illa vid dig vid kritiken utan snarare ser den som konstruktiv kritik för du har stor potential att bli mycket bra fotograf. Du har fantasin och kreativiteten som behövs annars, vilket du visat prov på i andra bildtrådar. Tänker tillexempel din "ser ljuset" bild samt prismaeffekten i din "lite färgglatt" tråd. Båda bilderna är exempel på krativitet och känsla för häftiga motiv. Personligen gillar jag ser ljuset bilden väldigt mycket då den vart mycket häftig. Så låt inte eventuella snedsteg som denna om man nu kan kalla den för det, hindra dig från att fortsätta