Jag tycker bilden är helt okej.
Mindre bra (gillar inte/funkar inte): Jag upplever att bilden är för mörk. Det gör att jag har svårt att ta till mig hela bilden. Skuggan i överkant tar för stor plats i bilden känns det som.
Jag tycker att strukturen i väggen ser intressant ut, du skulle kunna ha valt en annan vinkel för att lyfta fram strukturen i väggen.
Över lag så innehåller bilden väldigt många detaljer. Strukturen i väggen, den svarta knoppen till höger vid den vita ramen, gallret i fönstret. Ett misstag jag ofta gör är att försöka få med så mycket som möjligt i bilden. Det gör ofta att det varken blir "hackat eller malet". Jag skulle försökt välja ut en del i motivet som jag ville lyfta fram. Fönstret t.ex. och valt en vinkel och komosition som lyfte fram detta extra mycket, och gjorde att de andra detaljerna inte blev så tydliga.
Bra (gillar/funkar): Jag blir nyfiken på vad som finns innanför fönstret. "Är det ett fängelse? Undra om det har suttit fångar där och tittat ut? Humm... det är ett trägaller, då är det nog inget fängelse. Vad kan det vara då??"
Den röda färgen är väldigt härlig.
Sturkturen i väggen gillar jag som sagt, den kommer fram hyfsat bra här.
Gillar att det är lite skuggspel i bilden, det ger lite mystik och sammanhang till bilden.
Bra jobbat!
|