Ämne: SL Tunnelbana
Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-21, 13:25   #172
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Jag hittade en bro som var ganska lik skanstullsbron på train-sim.com, men den var anpassad för ett spår och det behöves fyra stycken brevid varandera för att det skulle bli brett nog. Problemet var bara att det också var ett staket på brons kant, så det blev ett staket mellan spåren(fast det så inte konstigt ut) och ett staket mellan spåret och vägen. Men sedan blev det krångel. Vägen över bron ska väl vara fyrfilig, men jag var tvungen att bygga den tvåfilig efersom bilarna hade kört genom staketet om jag hade använt fyrfilsvägen. Det hade gått om det fanns enfiliga vägar. Så jag tog en fyrfilig och använde två filer så att bilarna körde i en fil åt ena hållet och åt andra hållet i en annan fil. Men när jag skulle spara så gick de inte , det kom en ruta om att okända markörer inte gick att spara på grund av en ändring i spårdatabasen. När jag tryvkte delete markers kom det upp att programmet inte svarade. Som túr var så sparar jag alltid ofta så det enda jag förlorade var vägen över bron. men när jag förslkte igen gick det inte heller att spara, till slut lokaliserade jag felet till vägen. Får felska vi tillfällen.
PS. ursäkta grammatiken i detta inlägg, jag använder ett annat tanegentbord en vanligt och tanegenterna är eländigt tröga.

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat