Visa ett inlägg
Gammal 2008-09-01, 21:45   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Men, Totte, en av de mest erfarna och skickligaste experterna på MSTS är ju en kille som heter Totte ju...

Jo, jag har också haft mycket bekymmer med vägar genom åren och kan inte riktigt peka på varför dom kan strula till det. En sak man ska tänka på när man bygger, är att dom bygger spårdatabas på samma sätt som spåren (rutt.rdb) och då bör man hantera dom som om dom vore spår, dvs inte låta vägar vara "nästan överlappade" mot varandra, som man kanske rent grafiskt skulle vilja. Och absolut inte, som jag har sett i nån rutt, att i anslutningspunkterna ha 2 vägdelar som är anslutna med varandra spårdatabasmässigt, samtidigt som en treje vägdel ligger "löst" på samma anslutningspunkt... Det blir bekymmer.

En annan bra sak att ha i minnet, som har löst en del bekymmer för mig runt vägar... Det är dock bara applicerbart när en rebuild kraschar och det är att notera koordinaterna där rebuild kraschar. Starta RE igen och gå till koordinaterna krasch-stället. Finns det en väg eller spår där, ta bort den plus anslutande väg/spår-delar. Sen en ny rebuild. Har löst en del bekymmer genom åren på rutter man jobbat med.

Vet inte om det gav nått nytt som du inte redan känner till, men va lite funderingar iallafall...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat