Ok jag skall ge er lite klarare info om vad mina kolegor menade och hur vi använder MSTS.
1, Vi har det inte som ett vinstdrivande projekt utan vi har det för att få de lokförare som jobbar åt oss att känna sig trygga i sin vardag och dem får träna på MSTS imte utbildas med det. Vet inte vad ni trott jag menade men innan vi vidare utbildar dem så måste de testas och att köra X2000 på train sim är ett litet test för att se hur dem reagerar i olika situvationer.
2, Rutten som vi ber om kan vara JBJ eller mågon annan av rutterna som finns på spelet som orginal rutt. Ni behöver bara ändra som ni gjorde när ni byggde JBJ rutten. Vill inte ha den så detaljerad tydligen för det skall bara vara stationerna ovh kanske lite linje hållplatser om ni vill bygga in dem. Vi nöjer oss med ombyggd jbj rutt till Västkustbanan mellam Göteborg-Malmö eller Göteborg-Malmö-Köpenhamn.
3, Vet inte villka ni har talat med innnom Linx men vi har olika utbildningar på utbidnings centrana i Luleå,Stockhom;Växjö,Göteborg,Varberg-Halmstad Och Malmö. på vissa används bara tågen på andra säkerhet,tåg,koppling och datoriserad körning via Msts.
Hoppas att ni fått era frågor besvarade men kan ge mer info om ni vill.
Bara fråga.
Vet att det har varigt röriga svar från mig men jag är bara infomatör i detta ärendet så jag vet inet mer än er.
MVH Mikael Lokförar ledare Linx AB
|