Ämne: SL Tunnelbana
Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-20, 20:51   #44
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan
Arbetet har legat nere någon vecka medan jag har haft problem med Xtracks, men som jag tack och lov lyckades lösa. Sedan har jag slöat och "lekt" lite med nya, fina Trainz. Men nu ska jag fortsätta att bygga. Jag måste riva upp spåren till Farsta Strand och Skarpnäck eftersom jag har slarvat och byggt dem under jord. Men efter att ha belutat att bygga allt som i verkligheten är över jord över jord, så måste jag bygga om allt utom linjen till Hagsätra eftersom jag måste ta bort tunnelspåren, och dessutom hamnade de tre linjerna delvis i samma tile, och det är därför omöjligt att sätta ut nog med objekt. Det är möjligen nödvändigt att delvis lämmna verkligheten och bygga tunnel en bit för mycket för att separera linjerna nog. På linjen mot hagsätra har jag bara fyra stationer kvar att bygga, så det är snart klart. Sedan kommer det ju att gå ganska snabbt att bygga Stockholm City, där det nästan uteslutande är under jord. Har jag förstått saken rätt är dessutom nästan hela blå linjen till Hässelby Strand också under jord?
Hej!
Till Hässelby gård är den gröna linjen och det mesta är på land. Utom vid Vällingby där är det tunnel en bit. Och mellan Islandstorget och Blackeberg är det också tunnel.
Du kan klart tydligt se spåren med hjälp av Enirokartan.
Kul att det löste sig med Globalmappen.

Senast redigerad av Totte den 2008-08-20 klockan 20:58.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat