Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-18, 18:19   #28
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsS
Får du öppning av bommarna 100m efter passage av Sv? Det låter långt. Max fel i den hastigheten borde vara 44m (160 km = 44 m/s) med ett snitt på halva som mest om uppdateringshastigheten är 1s. Prova att sänka uppdateringshastigheten. Detta kan dock påverka fps negativt. Tanken framöver är att spårledningen skall göra detta själv då den ser "höghastighetståg" närma sig och öka pinget. Likväl som den går över till 10s intervall om inget tåg är närmare än exvis en km från ringsträckan. Detta är ett problem då systemet har "handgjorda" triggers. Jag antar spelmotorn gör sådant själv med de inbyggda triggarna. Lämna gärna rapporter om hur fps påverkas.

/Mats
Vid närmare kontroll, så går dom upp, ungefär som du skriver. Runt 45-50 meter efter passage.

Blir väldigt imponerad, av alla funktioner som man kan få till med vägskyddet.

Har nu provat med 1, 2, 3 & 4 spår och allt fungerar näst intill perfekt (bara biltrafiken) och med lite slarv vid namngivning vid 4 spår. Då jag glömde döpa vissa saker korrekt.

Har även börjat testa lite med halvbommar. Än så länge, så har jag inte fått till det som jag hade tänkt. Är ute efter, att bommarna efter övergången, går ner med lite fördröjning. Så att eventuell biltrafik hinner passera (dom kör som idioter iallafall, just nu och struntar i att stanna). Halvbommarna är inställda på 7 sekunder efter ditt värde. Dom efter övergången har jag satt på 15 sekunder. Men det är fällningstiden, så dom börjar fällas samtidigt, så dom efter övergången går ner långsammare. Men det var inte riktigt, så jag hade tänkt. För när tåget sen har passerat, så går bommarna före övergången upp snabbare och dom efter övergången tar tid på sig á ca:15 sekunder innan dom är uppe. Innan jag testar mer. Går det att få bommarna efter övergången att fällas med fördröjning och sedan gå upp samtidigt med dom andra bommarna?

Sen ett par frågor om huvudtriggern på ett par funktioner, som jag inte har hunnit testa än.

1. Det är Sv 20 m. Vad påverkas, när man ändrar värdet. Provade att ändra till 100 som var maxvärdet för mig, men jag kunde inte se, vad det var för skillnad.

2. Vad har Återaktivering Sv för funktion. Har ej hunnit testa, genom att markera rutan än.

Använder förresten TRS2006 vid mina tester.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screen_005.jpg (58.3 KB, 145 visningar)

Senast redigerad av Bengan den 2008-08-18 klockan 18:21.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat