Visa ett inlägg
Gammal 2008-08-11, 11:57   #39
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av u16802273
Hej Jag får inte gång på Stw Vägskyddet är det någon som vill visa hur man skriver i skriptet , jag har namngivet alla komponenter till vägskyddet
finns det någon som vill visa hur man ändrar skriptet
med hopp om positivtsvar
Jag vet faktiskt inte om det går att förklara så mycket bättre än vad Mats redan gjort i manualen. Om du öppnar manualen och tittar på stycket som heter "Namngivning" så fungerar det på följande sätt:
  • De fyra gröna tecknen (xxxx) skall du inte ändra. Dom är automatiskt rätt för varje del.

• De tre röda tecknen (yyy) får du hitta på själv, men alla delar i ditt vägskydd som beskrivs som [Aktiv] i manualen (bommar, skyltar, logikenhet, signaler mm) måste ha samma tre tecken.

• Det sista blåa tecknet (z) skall vara en siffra. Alla saker av samma sort måste ha olika siffror. Om du till exempel har fyra bommar så måste dom numreras 1-4.

Dessutom skall det vara ett bindestreck mellan varje teckengrupp, alltså: xxxx-yyy-z
Jag kan tyvärr inte förklara det enklare än så. Det enda tips jag kan ge är att läsa igenom hela manualen innan du börjar bygga.
Hoppas att det hjälper .... Mats

Senast redigerad av MatsH den 2008-08-11 klockan 12:05.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat