Visa ett inlägg
Gammal 2002-08-17, 08:31   #17
Daniel R
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Jag gissade redan när jag såg första inlägget att det var ungefär så här tråden skulle bli. Teodiceproblemet kom upp, Guds påverkan över vädret och att kyrkan bara är uppbyggd runt en bluff kom också med.

Jag gissade också att ingen skulle skriva "Ja, jag tror på Gud", eller "Ja, jag är kristen". Jag har sett liknande trådar på andra forum, och de har varit väldigt liknande den här. I en av trådarna var det en som svarade ja, med följden att den personen i princip blev ställd till svars för alla tokigheter kyrkan hittat på genom tiderna, de motsägelser som finns i bibeln, vissa sekters beteende och jag vet inte vad. Jag tror de flesta troende som sett en sådan tråd drar sig för att svara i en liknande. Pson, är inte underlaget lite tunt för att skriva "Verkar ju som att ingen tror på gud?"

Jag har nu skrivit i den här tråden, vilket jag bestämde mig från början att inte göra, så jag kan ju lika gärna ta och svara på frågan också: Ja, jag är kristen, aktiv inom Svenska Kyrkan.

Snälla, försök att undvika den pajkastning jag har sett tidigare i andra forum. Jag kommer inte att skriva fler inlägg i den här tråden. Har ni frågor eller funderingar, ta kontakt med närmsta församling/samfund istället. Eller titta in på http://www.svenskakyrkansunga.org/prast.htm och skicka ett mail.

mvh Daniel

Daniel R besöker inte forumet just nu