Visa ett inlägg
Gammal 2002-08-13, 13:49   #19
bobjörk
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Nacka, , Sweden.
Inlägg: 902
Skicka ett meddelande via ICQ till bobjörk Skicka ett meddelande via MSN till bobjörk Skicka ett meddelande via Yahoo till bobjörk
Standard

Citat:
quote:
Citat:
quote:

För övrigt har inte Series 2000 joystick.... dne har en för pådrag och en för EP-broms... Den uppsättningen är bättre tycker jag... blir bättre inbromsningar...

Jonas M. Bobjörk
Hur menar du? Det generella rådet är väl ändå att precis innan tåget stannar frisläppa bromsen, något som fungerar precis lika bra i Series 2000 som i 7000 LSE.


Med vänliga hälsningar
Lukas Nilson

/ Webmaster på www.s-klass.cjb.net

"It takes two to lie. One to lie, and one to listen!"
Jag föredrar följande... Pådrag: 0
Därefter börja bromsa, ganska mycket kraft...
När man börjar närma sig noll... släppa nästan helt, men ha kvar lite, lite, ifall stationen skulle luta (svårt att veta).
När man sen skall starta, tar man första fartkontakten, släpper bromsen och man är iväg...
Blir absolut inga bakåtrullningar...
Series 7000 kan inte ha broms och pådrag samtidigt... där måste du först släppa innan du kan börja köra...

Jonas M. Bobjörk

"You're building fences around your house,
to keep the crazy people out.
But look who's trapped inside"
http://www.bobjork.nu/download/msts/
bobjörk besöker inte forumet just nu