Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-08, 20:24   #2
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Var det så länge sedan

2003 fanns det ingen distributör av Trainz i Sverige. Pan Vision hade insett att det inte var "Mulle Meck bygger tåg" dom hade köpt rätten till. Jag hade några få exemplar av Trainz UTC som Auran skickat men det var allt. När nu NordicSoftsales har hoppat av så är vi utan Trainzsupport igen och även om senaste version av TrainzClassics verkar bli bra (mer kan jag inte säga som betatestare) så ser det lite tunnt ut. Om jag fattat rätt så verkar inte svenska EA alls bry sig om TRS.

Det vore kul att köra en märkesoberoende show någon gång. Kanske efter att M$ släppt nästa simulator.

Nästa möjlighet hade varit i början av maj i Ängelholm men det sket sig vad gäller simulatorer, däremot har jag prelbokat ett bord för att sälja av lite av det som gjort hobbyrummet till ett lager i stället för en levande modelljärnväg.

Hoppas att se så många av er som möjligt i denna vackra ort på sveriges baksida. Senast jag var där hade jag SVoyager med mig (killen som gjort en helt fantastisk C20 tunnelbanevagn till Trainz) och han var nästan i tårar då han för första gången fotograferade en solnedgång i havet. Han bor ju på den kanadensiska östkusten.