Visa ett inlägg
Gammal 2008-01-20, 20:52   #1
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard Olympus E-510 - erfarenheter någon?

Hallå där alla.

Har, som en del av er vet, inte haft någon kamera sen i augusti då min söta DiMage Z3 ansåg sig själv vara gammal nog för att gå i pension.

Nåväl, nu vill jag börja igen med fotograferingen och har valt att sikta in mig på en digital systemkamera, när jag nu blir 18 om några veckor. Dags att slå på stort, alltså!
Har fått syn på Olympus E-510 som verkar ligga i lagom prisnivå med optik, ca 7-8000 med minneskort och två objektiv (med brännvidder motsv. 28-42 och 40-300 mm på 35 mm film och jag har inte direkt hårda krav på objektiven egentligen, huvudsaken dom ger möjligheter att ta någorlunda bra bilder...) och en väska.

Vad jag förstått är det vanligast med Canon och Nikon här, men för mig känns det lite dyrt.
Så, är det någon här som har erfarenhet av Olympus E-510 och kan berätta lite? Fördelar? Nackdelar? Är det ett bra köp, eller kan jag lika gärna kasta den funderingen dit pepparn växer?

Tack på förhand!