ja, jag har fixat många buggar (thanks to lars for the bug reports!) men har börjat att skripta mer funktioner på IDU:n.
F1-F6 "fungerar". Det mesta händer med F1
När man kör visar IDU:n det /Position/Station skärm. Men nu man kan välja mellan Position/Station, Position/Drift, Position/Station eller Drift med Automatisk Bildläge och Position/Destination.
Vad det betyder? /Position/Drift är nästan samma skärm än vad ni har just nu (Position/Station) men den visar inte dörrarna på tåget. Automatisk bildläge växla mellan Station och Drift automatisk. När tåget finns på en station ska det visa automatisk /Station och när tåget börja att rulla igen ska IDU:n visar /Drift automatisk.
Det låter som Position/Destination vara det "start skärm", Denna skärm visar änd stationen och om det inte finns nån start/änd station måste man välja den i en lista (jag har inte skriptat denna del, bara en "generic" skärm men ska kanske göra det i framtiden).
Så jag har gjort det men finns mycket kvar att göra, det också finns några problem här med min data, har en stort problem med "the motherboard" och min data fungerar inte nu. Jag väntar till en ny motherboard. (thats why there wasnt many news, my computer is toast for now, cant do a thing.)
Mer om det om några veckor, ny motherboard kanske nästa väckan.
SV
Senast redigerad av SVoyager den 2008-01-18 klockan 18:10.
|