Citat:
Ursprungligen postat av knebert
Hej
Det enda som är felet med E4:an (gamla) var platsen mellan Markaryd och Ljungby där alltid polisen stod med sin hastighetskamera. Ni som är gamla i gemet och passerade dessa trakter vet exakt vart den svenska polisen hade denna kontroll. Slog aldrig fel att polisen stod där....
Sen har vi ett annat berömt ställe där polisen ochså stod förr om åren. Nämligen den södra infarten till Markaryd (väg 117) där E4:an passerar över 117...Fanns ett litet krypin vid denna viadukt där man kunde stoppa in en bil och denna bil såg man inte om man kom från Hässleholmshållet och där har vi blivit stoppad ett antal ggr...
MVH Kenneth
|
Jobbigt, men med nya E4 är vägen säkrare och därmed mindre polisintensitet (vågar inte säga att det är polisfritt eftersom jag inte kör där så jätteofta). I hög grad brukar motovägarna vara mindre bevakade med poliskontroller. Men det finns vissa kontrollstationer längs dem, bl.a. den vid Hurva på E22. Där ser man dock på belysningsskyltarna i skyn om det för tillfället är en poliskontroll, vilket är bra då man är väl förvarnad. Givetvis svårt att mäta hastigheten där eftersom polisen tar in i princip hela trafikflödet genom deras kontroller. Jag tror du Kenneth vet vilken kontrollstation jag syftar på, eftersom du verkar ha stenhård koll på allt i Skåne.