Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-13, 10:56   #51
Schulz
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg
Nu kommer vi ju lite till det jag har syftat på hela tiden tycker jag! Att många som lägger upp tågbilder glömmer sin egen "barndom" och på så vis skriver kommentarer som ovanstående...och det är just den biten jag vill trycka lite extra på! Varför man helt plötsligt blivit så "proffsig" och glömt allt vad nybörjare heter? Hänger detta ihop med inköp av systemkamera? Det känns så i väldigt många fall, att så fort man skaffat en sådan pryl, ja, då är man helt plötsligt vass som en nål! Oehört tråkigt tycker jag...

Har haft systemkamera ett tag, men inte tycker jag att jag är något underbarn eller expert...snarare motsatsen! Tyvärr verkar det ju finnas de som tycker precis tvärtom, om sig själva...
Jag skaffade systemkamera pga två saker: intresseökning och kvalitetsmässigt bättre bilder. Jag ville ha roligare med skärpedjup som helt saknades med min kompaktkamera.

Jag tycker dina bilder är kanon, jag ser aboslut inga fel på dem. Det är väl fel att kalla någon här för underbarn eller expert, för det finns nog ingen som kan uppfylla de kriterierna. Amatörfotografer är vi väl alla här, mer är vi inte. Däremot har andra mer kunskap om bild/foto och kamerateknik. De vet hur den används och då kommer ju fina bilder fram.

Nu var det inte detta vi skulle diskutera, ber om ursäkt om jag drev ifrån ämnet lite. Men jag tycker alla ska visa sina bilder, kvantitet behövs lite, tycker det inte bidras med tillräckligt med bilder.