Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-13, 09:45   #50
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Subtrain:

Svar fick jag men du kunde inte heller skriva ditt inlägg utan att ge en liten syrlig kommentar på slutet. Ditt inlägg nr 43 innehöll ju bara citatet från mig först och därav att jag i mitt påföljande inlägg tyckte det var trist att du inte gav svar på de övriga frågor jag hade.

Jag hade nu kunnat editera mitt inlägg (44) på morgonen och ta bort den kommentaren och istället ställt mig frågande till din kommentar. Nu gjorde jag inte det för jag tycker det är att förvanska hur inläggen tillkommit och innehållet i dessa. Ditt sätt däremot kan jag tycka är lite lagom schysst.

Du är riktigt duktig på att vrida mina ord (eller som du skriver din tolkning) . I mitt sätt att se det är det ganska långsökt att få mitt resonemang till ett hot och det bygger jag på följande:

Merparten av de som fotograferar (inte enbart tåg då utan hobbyfotografer världen över) tror jag har ambitionen att förbättra sig. Att kunna lära sig något nytt trick. Att hela tiden bli bättre. Många finner glädje när de märker att de blivit bättre. Mycket av drivkraften hos många människor är att förbättra sig och utveckla sig inom olika områden. Hur många är det inte på detta forumet som har börjat med en liten CSmart-kamera, som de köpt för några hundralappar, och i början tog väldigt mediokra bilder. I stort sett alla av dessa CSmart-kameraägarna har idag utvecklat sitt sinne för fotografi och ingen av dem ångrar det tror jag (vad tror du själv? ) Det är vad jag tror och bygger mitt resonemang på. Skulle alla som har en kamera ha ditt synsätt skulle Adobe knappast finnas längre och kameratillverkarna skulle ha det väldigt svårt att sälja nya kameror då det inte finns några som vill förbättra sig, vill utveckla sig. Det är jag övertygad om. Märk att jag inte säger eller skriver att alla måste utveckla sig, måste ta till sig nya saker. Det är upp till var och en!

Vidare måste du missat många av mina inlägg. Hur många gånger har jag inte sagt att här i forumet är ALLA bilder tillåtna. Ingen ska känna sig utanför. Vet att i flera trådar där Mohlin postat har jag skrivit precis detta då han tyckt att han inte räcker till. Så din tolkning till att det blir ett hot är väldigt långsökt om man tar akt på alla de gånger jag påpekat att alla bilder är välkomna! Här kommer det aldrig att bli så att någon bild INTE är välkommen (förusatt de följer forumets generella regler). Jag har inte heller refuserat någon bild till till forumet och kommer inte göra. Så jag hoppas att du behåller denna tolkning för dig själv och inte ger sken av att det är så det är här på forumet för då är det en helt felaktig tolkning!

Säger det igen (grunden till hela mitt resonemang). Om man visar en bild och lägger ner några sekunder extra på bilden så kommer den med största sannolikhet kunna tilltala fler samtidigt som man själv utvecklas. Detta är inget krav här på forumet utan skall ses som ett tips. Huruvida man vill följa detta eller inte är upp till var och en. En del vill bara fotografera utan att bli bättre, utan att lära sig medan andra vill bli bättre, vill lära sig. Att en del inte vill utvecklas, inte vill lära sig något kan jag personligen tycka är tråkigt då det är ständig förbättring som driver oss frammåt menar jag, fullt likväl har de precis lika stor rätt att visa sina bilder oavsett om de vill ta åt sig tips, lära sig eller ej.

På slutet i ditt inlägg (nr 43) spetsar du till det hela och vänder på inlägget. Vi pratar om vilka kommentarer som är dåliga, olämpliga. Du skriver själv att att man bör skita i om bilden lutar. I inlägget under (nr 44) ger jag mitt svar och det handlar då när jag svarar fortfarande om kommentarer till bilder. Du å din sida vänder plötsligt på det och få det att framstå att det handlar om att publicera bilder... Jag trodde det handlade om kommentarer till bilder...

Likt det Martin skriver verkar du enbart intresserad av motivet och bryr dig inte alls om det lutar. En del bryr sig att de lutar och de borde få komma till tals också istället för att skita i det, som du skriver.

Senast redigerad av Fredrik den 2007-12-13 klockan 09:56.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat