Börjar bli rejält less på den här diskussionen nu faktiskt!

Det är faktiskt inte så många tåg/järnvägsintresserade som tar välkomponerade intressanta bilder och som bryr sig liiite mer om bilden än motivet men som ändå vill att motivet ska vara järnvägsrelaterat men de finns och så här ligger det till:
På det här forumet blir folk avundsjuka, får prestationsångest å blir ledsna... På Postvagnen skiter de flesta i bilden och koncentrerar sig istället på evighetsdiskussioner om makadamdiametern på just den där linjen för 40 år sedan eller värmesystemet i en vagn som står långt bort bakom en buske i bakgrunden... På Fotosidan handlar 99% av kommentarerna om varför man fotograferar ett tåg...
Har ni något förslag på var dessa människor ska ta vägen?

Starta ett eget forum? Det är inte utan att det börjar kännas minst lika tråkigt som hemlöst
Tillägg:
Jag håller givetvis fast vid mina tidigare uttalanden om att det är för mycket fototekniksnack men det måste ju gå att lösa ändå och nej jag tycker inte synd om mig själv, jag klarar mig så bra utan att visa bilder men det vore roligt att ha ett forum där man kunde visa nån järnvägsbild för bildens skull nån gång ibland...