Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-12, 15:22   #38
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Byggare Bob:

Men nu har ju denna tråd helt tappat sin poäng. Det var ju inte vad e-buzz innehåller som Erik postade och frågade och hade åsikt om...
Frågan om e-buzzs innehåll handhas i annan tråd. Denna tråd avhandlar var de enkla tågfotografierna tagit vägen. Jag har en fråga till dig dock, hur kommer det sig att de största tågsimulatorforumen runt om i världen klarar av att ha en tågbildsavdelning men inte e-buzz enligt dig?

Enligt mig är svaret ganska enkelt till den låga aktiviteten i tågsimulatordelarna. Det finns alldeles för få som kan något om 3D och kan skapa och bygga. Utan 3D-byggare som brinner för att bygga nytt och utveckla stannar försvenskningen av helt enkelt. Jag konverterar och testar mig fram med äldre MSTS och Trainz-modeller till RS men jag vet inte om jag är ensamt....varit blugsamt med intresse då jag postat om det jag testat mig fram till.... Att bygga landskap ger ju inget så länge det inte finns svenskt material så huvudpunkten är att det finns för lite folk med rätt kompetens (3D-byggare). Något som saknats allt sedan MSTS kom ut. 3D-byggare är och förblir vad som behövs för att få liv i communityn. Nu var det inte detta som skulle avhandlas här...

För övrigt är ett nytt underforum under allmänt skapat där vi ber medlemmarna tänka på vad de skriver med förhoppning om att det bör kunna ge viss förbättring.

edit: tillägg efter byggare bob postat sitt tillägg.

Snålhet, när du skriver så låter det mera som du är avundsjuk att det postas mer tågbilder än fler inlägg om tågsimulatorer. Är ditt svar då att så fort vi stänger tågbildforumet så kommer aktiviteten flöda och folk kommer bygga nya saker per automatik? Håller helt med Ödman om att postar man en tågbild på fotosidan blir det mer kommentarer om varför man fotar ett tåg...

Senast redigerad av Fredrik den 2007-12-12 klockan 15:40.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat