Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-11, 20:00   #29
Alexander Ödman
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Du har en poäng SubTrain. Det är en fråga om vad man vill visa.

Och i de flesta bilderna på det här forumet så bör det ju vara tågen man vill visa. Annars hade jag lika gärna plåtat fåglar eller rådjur, djurfoto och tågfoto har vissa slående likheter! Men det kan vi diskutera någon annan gång.

Men det finns en gräns. Till slut blir en bild så icke tilltalande att man inte tar till sig det bilden vill visa. Man tittar inte på bilden.

Jag säger nu inte var denna gräns ligger, eller att det är för många bilder som ligger under gränsen. Jag bara konstaterar att ibland kan det fototekniska bli ett hinder för bilden.

Men jag säger som SubTrain, Erik stå på dig. Forumet mår bra av bilder i alla former av utförande. Jag vill se mycket bilder.

Dock så vet jag inte vem man ska stå på sig emot. Jag känner mig inte träffad av "proffsfotograf"-stämpeln och jag förstår inte vem det skulle vara som trissar upp nivån på forumet. Snart får vi börja titta på specifika exempel vad det är som är att tolka som "proffsfotografsnack".

Jag är ödmjuk och öppen för diskussion. Ovänner är dumt att vara.

PS. SubTrain, detta är inte ett inlägg riktat till dig personligen, även om det kan verka så. DS.
Alexander Ödman besöker inte forumet just nu   Svara med citat