Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-08, 20:16   #7
Alexander Ödman
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg
Jag anser mig inte kunna ett dugg om det tekniska, försöker därför också undvika att lägga den formen av kommentarer...men visst, har det slunkigt ur mig också, men det tar emot!

Kan ju inte något tekniskt snack...och anser mig därför inte vara något vidare bra på att fotografera.

För att avsluta det här inlägget tänkte jag säga följande:
Ifall nu någon tvunget ska köpa en systemkamera, bara för att det är system, är min till försäljning...men bara till de som tvunget måste ha system, för det är så himla manligt!!

Erik: Nu har du iofs avslutat denna diskussion. Men jag vill bara tillägga en sak. Tekniskt kunnande är bara hälften av det en bra fotograf behöver! Den andra hälften är bildseendet och känslan för en bra bild. Och när jag tittar på dina bilder så höjer du dig faktiskt över mängden i forumet. Du har för det mesta bra kompositioner och bra bilder. Sen att du säger att du inte kan tekniken, det spelar ingen roll för det syns inte i bilderna! Den andra hälften av en fotografs kunnande, att ha ett bra bildseende, är den del som gör att man påverkar människor, som får de att tänka. Så om man ska "välja" en av delarna: tekniskt kunnande eller bildseende/talang så tycker jag att den sistnämnda är den viktigaste!!!

Och talangen har du! Så jag tycker att det vore sorgligt om du lade kameran på hyllan får gott.

Ta nu detta som lovord till just dig. Sug åt dig! Jag menar det.
Alexander Ödman besöker inte forumet just nu   Svara med citat