2007-12-08, 20:02
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av _gege
Är väldigt ny på detta forum, och kan bara uttala mig efter mina egna upplevelser. Därför låter jag bli att uttala mig i huvudfrågan, utan tänkte mest kommentera den delen angående system eller icke system.
Har själv nyligen köpt en enklare systemkamera, och övergav därmed min enklare HP som jag haft i ca. ett år. Jag motiverade köpet med att jag ville kunna "pilla" mer med inställningar, parametrar med mera varje gång. Så här efter snart en vecka kan jag inte säga annat än att jag har tagit en jävla massa bilder. De flesta har varit riktigt usla, men just nu känns det som irrelevant.
Ingen mer än jag behöver ju se dem, så ingen behöver förbarma sig över mig huruvida jag har gjort något rätt alls eller inte. Något jag däremot vet med säkerthet är att jag har haft grymt kul den här veckan, och då har jag ändå bara hållit mig inomhus med något enstaka undantag. Nästa vecka blir det till att ge sig ut, och försöka återge praktiken med lite bilder.
Vad jag egentligen ville säga var det att många, eller snarare de flesta skulle nog sagt att jag gjorde ett misstag som köpte en systemkamera. Jag förstår tankesättet, det är nog inte rätt att köpa en sådan kamera när man vet så lite som jag gör. Men åtminstone i mitt fall så är det glädjen och nöjet man får ut av utrustningen som är värdet på huruvida köpet var rätt eller inte. I mitt fall känns det än så länge helt rätt.
Vad gäller uppläggning av bilder så har jag lagt upp 3 bilder i detta forum. Ingen av dem var bra på något sätt, och jag la inte direkt upp dem för att få kommentarer på det tekniska. Det har jag inte heller fått, vilket är mycket bra. Hur som helst kommer jag fortsätta att lägga upp mina oskarpa, darriga, felkomponerade bilder vad nu någon annan än skulle tycka om det. Det finns fortfarande inget som tvingar någon att läsa ett inlägg, ännu mindre att kommentera detsamma.
Min filosofi är att har man inget vettigt att tillföra diskussionen, så är det bättre att vara tyst. Svära över saker man tycker är dåligt kan man göra hemma framför datorn.
|
Ska förtydliga det sista. Det var på inget sätt riktat mot Erik eller någon annan i denna tråd, utan till folk som bara gnäller över andras bilder utan att lämna någon form av konstruktiv kritik. Bara rent gnäll hjälper ingen att bli bättre.
|
|
|