Visa ett inlägg
Gammal 2007-12-08, 16:45   #4
Erik Götborg
Skånsk användare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Känner precis som du Ssg! Förstår verkligen inte hur det helt plötsligt blivit 300 "proffsfotografer" här i stället för 300 glada amatörer...

Blir man det med automatik ifall man skaffar systemkamera? För i så fall är min till försäljning omedelbart! Glädjen att visa bilder där man från första början kan räkna med en kommentar som "bländartalet är fel, testa lite lägre" osv...man lägger ju inte upp sina bilder på detta forumet för att få kommentarer kring det tekniska i första hand! Då känns det också väldigt tråkigt att allting hela tiden kretsar kring just det!

Jag anser mig inte kunna ett dugg om det tekniska, försöker därför också undvika att lägga den formen av kommentarer...men visst, har det slunkigt ur mig också, men det tar emot!

Samtidigt tror jag det är något visst med att folk hela tiden skall söka sig till en systemkamera...dag 1 kanske man har en enkel och billig kompaktkamera som man är hur nöjd med som helst, fotar det man vill fota, ett speciellt lok som rullar förbi husknuten! På kvällen där, lägger man upp bilden, och hoppas på att någon kommenterar den. Dag 2, ja...då är man kanske påväg till den lokala Expert-butiken för att köpa systemkamera, för det är ju en sådan de "stora" pojkarna har. Men i stället för att lägga upp en bild på kvällen och invänta kommentarer, då lägger man fototekniska kommentarer åt någon annan...bara sådär! Finns flertalet exempel på detta.

Har ett flertal gånger kännt att jag inte orkar med detta mer och verkligen funderat seriöst på att sälja min utrustning, kanske någon som får mer nytta av den än vad jag har! Kan ju inte något tekniskt snack...och anser mig därför inte vara något vidare bra på att fotografera. Vet mycket väl att vissa tycker motsatsen, men min åsikt är den iaf!

Varför ska man ha så jävla bråttom hela tiden? Kan man inte bara stanna upp, fråga sig själv ifall detta är något jag vill satsa stora summor pengar på? Ni får ursäka ifall jag hela tiden drar paraleller till mig själv, men just den här tanken ifall detta passar mig...ja, den finns där hela tiden, och de som känner mig personligen märker detta rätt tydligt *nämner inga namn*!

För att avsluta det här inlägget tänkte jag säga följande:
Ifall nu någon tvunget ska köpa en systemkamera, bara för att det är system, är min till försäljning...men bara till de som tvunget måste ha system, för det är så himla manligt!!