Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-27, 09:55   #2
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Här har du en mycket viktig poäng! Vi har sett en del duktiga 3D-byggare och/eller landskapsbyggare som gjort sina första postningar här och visat upp sina modell/landskap och därefter blivit överröst med tjat när det blir färdigt och ännu mera tjat vad han SKA bygga sen. När man frågar när en rutt/modell blir klar så kanske man inte själv ser det som tjat utan som uppskattning men det är fel sorts uppskattning. Vad spelar det för roll om modellen blir klar idag, imorgon eller nästa månad? Är det inte bättre att få något som är färdigt? Likaså förstår jag inte varför man inte kan vänta... Jag tror tyvärr att en del byggare tappat sitt intresse efter blivit överröst med tjat och krav på vad som skall byggas av honom.

Alltför många anser jag (speciellt de yngre här på forumet då) kräver en massa av de som lägger ner tid på att bygga istället för att bara tacksamt ta emot det som erbjuds. Att som (3D) byggare bli överröst med tjat och krav dödar effektivt lusten att fortsätta skapa så det Byggare Bob säger här är en viktig poäng.

Mer ödmjukhet och rätt sorts uppskattning från oss som tar emot modeller/landskap vore inte helt dumt.

Senast redigerad av Fredrik den 2007-11-27 klockan 09:56.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat