Ni som säger att fotoforumet stjäl uppomärksamthet. Menar ni att om vi stänger det forumet så kommer tågsimuleringen automatiskt att sprudla av inlägg? Det vore intressant om ni då även kunde förklara varför inläggstakten på t.ex RS-forumen på UKTS har minskat. Vissa forumrum där kan det gå flera dagar innan det kommer ett nytt inlägg och då ska UKTS vara ett av de största i världen. Är det kanske så att "fotoforumet" påverkar UKTS också kanske?
Jag förstår inte vad som är problemet med allmänt om järnvägar är. Är det att det ligger överst så att ni ser en rubrik och måste klicka på den eller är det att ni ser inlägg där när ni klickar på Active topics? Något måste det ju vara som ni stör er på. Det finns flera som
enbart läser allmänt om järnvägar-forumet. De klagar inte över andra forum. Jag vet också andra som
enbart tittar i tågsimuleringsforumen och vidare finns det även de som bara tittar i ett forum (bara läser om MSTS eller Trainz). Hur vet jag detta då? Jo genom att titta på sidan "vem besöker forumet nu"-sidan där man kan se vad folk gör på forumet. Sedan finns det självklart de som läser allt. Allt från grattis-forumet till senaste inlägg om STT-simulatorn.
Jag har svårt att tro att folk bygger mindre 3D, bygger mindre landskap och vill delge detta på grund av ett forum med bilder på tåg
Om folk inte vill bygga, inte vågar visa då har vi ett attitydsproblem som är väldigt stort. Som alla spel där man kan göra addons bygger det hela på att det kommer nya saker. När det slutar komma nya landskap, nya modeller e.t.c då blir också lägre aktivitet om ett spel. Det tillför ju knappast mycket om jag skulle skriva ett inlägg där jag skriver
Hej forumvänner. Idag har jag kört en orginalrutt i MSTS. Det var spännande och jag fick vänta 2 min vid rödsignal på en Y1-rälsbuss. Det var spännande. Sådana inlägg ger inte mycket utan det är ju inlägg om och med addons/utveckling av tågsimulatorn som drar igång intresset. Titta t.ex tråden om C20. Där flödar det av aktivitet och folk kommer med nya förslag, önskningar om vad som skall förfinas på modellen.
Nej att säga att låg aktivtet beror på ett enda forum är att göra det väldigt lätt för sig.