Visa ett inlägg
Gammal 2007-11-05, 19:57   #2
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Ja det är sant, i fall han inte får igång den. Men han verkar iaf seriös, vilket är bra. Hade han inte varit det hade jag aldrig betalt i förväg. Jag menar, han gav ut telenummer, kontonr och adress m.m.

Ja det är en bra sänkning, kanske blir det om det inte blir av.
Nej, ingen vill köpa en defekt vara, men han var snäll och vill som det verkar bli av med den och vill köparen väl. Själv vill han nog inte sälja en defekt dator.

Hade varit skillnad om det uppdagas att säljaren inte var seriös. Men lämnar man ut kontonr, telenummer och adress är man seriös enligt mig.
Man ska var väldigt försiktig med att handla över nätet med privatpersoner. Många har blivit lurade och hur ska man veta om säljaren är seriös???? Blocket och Tradera har tjänster där säljaren inte kommer åt pengarna, förrän köparen kontrollerat varan. Använd sånna tjänster!

Att någon lämnar ut telenummer, kontonr och adress m.m. tycker inte jag är nån garanti för att denne person är seriös. Sätten är att lura folk på är många och bedrägarna vet precis hur dom ska göra, som t.ex. vara väldigt trevliga och få folk att lita på dom...

Hoppas verkligen inte att du råkat ut för en bedrägare, men tyvärr låter det som det.

Senast redigerad av Pierre den 2007-11-05 klockan 20:03.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat