Tack för alla svar!
Jag kör XP.
Med "fin" dator menar jag en med hög prestanda. Dual core, vilket ju inte är någon tillgång här iofs, grafik 8800 X någonting, 4 GB RAM.
Jag gläds åt alla som lyckats och önskar dem lycka till även i fortsättningen men har själv ledsnat. Självklart har jag skivan i vid uppstart men den godkänns inte som "original".
Naturligtvis förstår jag att det inte går att hjälpa mig utan bättre uppgifter än dem jag lämnat men syftet var inte att få hjälp i första hand utan bara att uttrycka min ilska och lätta lite på trycket.
OM Kuju dessutom varit till belåtenhet så hade jag ställlts inför ett dilemma i alla fall, lämna mitt skötebarn Utopiabanan och starta om på nytt med +4000 bortkastade timmar som följd. Eftersom jag kan TRS 2006 utan och innan nu och vet vad som går att att åstadkomma där med enkla medel så är det nästan med lättnad jag lämnar Kuju-spektaklet.
De konstiga filerna vid uppstart som Norton reagerade på och för ovanlighetens skull inte kunde åtgärda har jag manuellt dumpat i papperkorgen och datorn spinner nu som en katt igen.
Ha det bra!
Håkan