Visa ett inlägg
Gammal 2007-10-20, 13:13   #24
MatsS
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Standard

Något jag gillar med KRS är stabiliteten. Jag har labbat ganska mycket med det nu och ändå inte en enda CTD. Jag har även ändrat i massor av configfiler o dyl.

Fysiken är en annan styrka. Det märks att tåget inte sitter fast på rälsen utan ligger ovanpå och reagerar ofta helt rätt på olika krafter. Visst finns det svagheter men det är ett stort steg framåt.

En 3dje positiv sak är grafikmotorn. Jag har med en nu relativt gammal hårdvara fått riktigt bra framerate. Det är lång sikt i 3D-världen till skillnad från Trainz. Jag kan använda självskuggor utan problem, något som jag alltid fått stänga av innan.

Jag tycker att buggarna i KRS är väldigt få jämfört med andra spel, även tidigare tågspel. Det ser verkligen ut som om de jobbat länge och väl med spelet. Jag tror buggarna kommer från att EA vill ha snabb release på spelet. I TRS finns buggar kvar sen flera releaser som de inte rättat till, sånt retar mig mer än de som nu finns i första versionen av KRS. Fast det lär bli samma i KRS antar jag.

Överlag är jag alltså nästan enbart positiv till KRS. Det förutsätter dock att DevToolPack kommer. Det ersätter inte Trainz, det är ett annat typ av spel. I Trainz kan man göra nästan allt, här fokuseras mer på körningen.

/Mats
MatsS besöker inte forumet just nu