Mitt första intryck
Hej alla rail-simmare,
Tänkte ge lite feedback om spelet.
Tycker minsann att det finns potential för spelet. Det är snyggt och känns ganska så välbyggt jämfört med MSTS. Men som med många av dagens releaser finns det ju missar av olika slag, även i KRS.
1) Vagnrörelserna ser lite dumma ut när de svajar omkring på spåret. Vid ett tillfälle svajjade endast en vagn i hela settet, dessutom onormalt kraftigt och väldigt statiskt. (hög åkesjukevarning för passagerare =D). Sänkte realismkänslan ganska mycket tyvärr.
2) HUD-fönster. Long/Latitude-fönstret i mitten. Behöver den verkligen finnas där hela tiden? Stör min vy rejält alltså. Samma med "gps-fönstret" (F3). Sitter fast i vänster skärmkant och stör vyn riktigt mycket. Varför inte transperant?
3) Var är det mycket förbättrade ljudet? Jag hoppas att det beror på mina kassa stereohögtalare men jag tvivlar på det. Kör man ett Class 55 lok med sitt ganska säregna ljud så ska det ju höras, istället för ett susande och extremt högt rälsklonkande. Konstigt!
4) Snålt med avgasrök och ånga.
5) Är mer än spännande effekt som jag upptäckte. Skulle koppla ihop vagnar med ett ånglok, hade nog satt åt bromsar på vagnsettet/loket. Allt slutar med att man (hur??) skickar koltendern 200 meter in på nästa bangård. Vagnsettet fullkomligen exploderar åt alla håll.....behöver man säga game over?
En kort lista på diverse grejer. Dessa kommer säkert förbättras med tiden, finns gott om duktiga människor som jobbat med MSTS/Trainz.
Senast redigerad av Tootie den 2007-10-18 klockan 21:27.
|