Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Jag har ingen erfarenhet av Dell eller andra märkesdatorer, men det verkar som dom har tänkt ut att dom inte ska gå att uppdatera. Man köper t.ex. en Dell och när den inte orkar med längre, så ska man köpa en ny Dell (inte uppgradera den). Verkar vara deras affärsidé!? Fast det är klart, dom tjänar ju mer om kunden måste köpa ny dator, istället för ett par delar...
Hur du än vrider och vänder på det Schulz, så finns det bara två saker att göra. 1. Köpa en ny dator (och då tycker jag du köper en i delar som kan uppdateras!). 2. Köp ett AGP-kort till Dellen och kör sålänge det går.
Om du ska köpa nytt moderkort till din Dell, så behövs kanske ny låda också och kanske även nätagg. osv. osv. Du ser väl vart det barkar? För att uppdatera din dator, så behövs det nästan lika mycket delar, som att köpa en ny dator i delar. Och då är det ju ingen idé att uppdatera den!
Kan du köpa en ny dator i delar, så gör det! Du får allt du behöver i paketet och du får grejer som kan uppdateras. Att kosta på Dellen tycker jag inte är värt, den är gammal och har gjort sitt. Du kan alltid ha kvar Dellen som surfdator eller som server...
|
Ja, det är precis vad jag tänker. Köpa ett AGP och använda det så länge det går, när pengarna finns köper jag helt nytt i delar från komplett.se.
Men som jag sagt tidigare, bara jag kan köra KRS på en ok grafiknivå så är jag nöjd.