Jag har exakt samma problem som övriga i denna tråd som jag läst noggrant i sin helhet och jag har inte någonsin installerat de program som nämns i tråden och jag har det senaste och värsta i allt man kan ha vad gäller prestanda och drivrutiner och noll errors eller buggar någonstans.
CD-spelaren måste väl dessutom kunna läsa av skivan eftersom den ju faktiskt lyckats installera spektaklet?
Låter också lite oroande med det dåliga ljudet under fart där man ju ligger mestadels. Eftersom jag tycker att ljudet är lika viktigt som bilden och därför kör på Audigy 7.2****** nånting så hoppas man ju verkligen på ändring senare. Strålkastarfenomenet låter ju också minst sagt skrattretande.
Ni som kommit igång och som inte tycks ha "kopiaskivan", finns det någon minimap som i Trainz där man kan överblicka hela rutten man bygger i Surveyour-motsvarigheten?
Tur är väl det att de tidigare närvarande gnällspikarna dessbättre numera tycks ha dragit vidare eller avsommnat. Kanske har de numera en bättre karriär som själutnämnda hedersmedlemmar i Svenska Apatikerförbundet och/eller Kungliga Kverulantklubben. Forumet är ju numera åter en mycket trevlig plats att vistas på.
Nu låter det väl som om jag också börjar dra lite åt gnällspikshållethållet men så är det inte alls. Jag är mycket nöjd med den snabba leveransen och tror även i övrigt att det är/blir en bra simulator lite/mycket längre fram (tills motsatsen bevisats i alla fall).
Tack Fredrik och alla som ordnat detta så bra!
PS!
Ganska angeläget känns det dock att åtminstone kunna få igång rasselverket och komma lite längre än till att man satt in fel skiva. Jag trodde inte ens att det fanns några kvalitetsspel idag som krävde isatt skiva! Dessa engelsmän! Det skall bli kul på riktigt om någon här kan fixa startbuggen och nog vore det en fjäder i hatten om vi här uppe i avkrokarna kunde greja vad EA inte kunnat under dessa eoner av tid de haft på sig fram till releasen. Själv kan jag nog tyvärr inte bidraga med så mycket konstruktivt nu efter som all tid och kraft numera går åt till helt andra och betydlgt allvarligare saker än buggfixning.
Sittningarna vid burken får bli av det enklare slaget eftersom den tunga medicineringen dessutom gör det svårt att lösa nya problem och att ens ta till sig invecklade anvisningar p.g.a. detta och den två månader långa, permanenta febern på 39+ dygnet runt.
Jag är nog mer glad än någonsin över mitt kära gamla TRS 2006, åtminsone för närvarande. Undrar lite över de kommande reaktionerna på Aurans hemsida där även denna tågstimulator diskuteras flitigt. Forumet kommer väl
att koka och de tidigare skeptiska Kujuinläggarna att jubla...
DS.
Senast redigerad av Håmacon den 2007-10-10 klockan 00:38.
|