Ämne: Får en ny tv
Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-22, 19:31   #15
Schulz
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Jag har undvikit att dra in allmäna reklamationsnämden eller konsumentombudsmannen, för att jag misstänkt att det skulle ta ännu längre tid då (utredningar och beslut). Men hade jag gjort det direkt, så hade jag kanske haft en tv nu!?

Nog är det speditörens ansvar, men dom har ju anlitats av servicefirman. Tycker det är iallafall bra att jag (som kund) slipper "bråka" med en speditör som jag inte anlitat. Det vore knäppt! Servicefirman kommer nog begära ersättning från speditören för tv´n...

Dom jag köpte tv´n av brydde sig ingenting. När den gick sönder fick jag bara ett nummer till servicefirman av dom. Mailade dom om att tv´n försvunnit, men det har dom inte ens svarat på. Där kommer jag aldrig i helv... köpa nått mer!

Nuförtiden räcker det nog inte med att maila. Du får nog lyfta luren och slå dem en signal. Tyvärr är några firmor nonchalanta när det gäller att svara på mail.

Har man "lurats" eller bedragits på stora summor bör man försöka lösa det till sin egen fördel genom att kontakta myndigheter som t.ex. KV.

Men det är ju givetvis upp till dig. Men jag hade iaf inte bara låtit 6000 kr flyga bort.