Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-22, 01:58   #13
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNestor
För några månader skrev jag här angående SJKs "Postvagnen", som borde uppdateras och göras mer användarvänlig.
Ett nytt forum skulle behövas.

MEN, titta hur många medlemmar vi är här på Svenska 3D-tåg!
Snart 3000 medlemmar!

Eftersom det här forumet fungerar så bra, vore det då inte bra med en ny avdelning här på forumet, en som inte handlar om tågsimulatorer.
Man kunde ha kategorier som:
-Bildgåtor
-Bilder och Videoklipp
-Järnvägshistoria
-Teknik
-Allmänt
osv.

Det verkar som vi redan har många medlemmar här på forumet som inte alls håller på med järnvägssimulatorer, och jag tror att vi skulle kunna få många av de som håller till i Postvagnen att komma över hit.

Det finns ju många fördelar här, tycker jag i alla fall T.ex.
- Möjlighetet att göra omröstningar
- Egen profil, vilket jag tycker är mycket intressant att kunna se vad det är för folk, vad de jobbar med, intressen osv.
- Snyggt och enkelt att använda
samt självklart att vi är många trevliga och bra medlemmar

Så, Fredrik, vad tror du, skulle man kunna prova att fixa en ny forumavdelning? Vad tycker ni andra användare?

/ Fredrik

TGOJ Norrköping
Varför skulle vi vilja ha över fler från postvagnen? Vore det inte bättre att trycka på för en ny forumform på postvagnen istället om man inte är nöjd med det som används idag? Detta forum är väl menat att först och främst avhandla tågsimulatorer. Jag har lite svårt att se varför man blir medlem här om man inte håller på eller är intresserad av tågsim.

Personligen tycker jag att all aktivitet i allmänt om järnvägar "kväver" tågsim-delen på detta forum. Det som började som en underkategori har helt plötsligt tagit över hela forumet. Att den låga aktiviteten i tågsim-delen beror på att det skulle vara "dött" på simulatorfronten för tillfället tror jag inte på. Det är ju faktiskt full fart både på Trainsim.com (MSTS) och på Auran's (Trainz) forum.

Jag kan såklart bara tala för mig själv, men jag besöker detta forum alltmer sällan just därför att jag känner att det gått från det tågsim-forum jag tyckte om till ett foto-dito som inte intresserar mig.

.... Mats

Senast redigerad av MatsH den 2007-09-22 klockan 02:04.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat