Visa ett inlägg
Gammal 2007-09-21, 13:56   #6
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNestor
Självklart vore det bästa att ha ett eget, nytt forum för Tåg och Järnväg, men jag tänkte att det kanske var enklare att bara fixa några nya kategorier, än att starta upp ett helt nytt forum, men om det finns någon här som kan och vill göra ett forum för tåg och järnväg, som liknar 3D-tågs forum, så gör gärna det.
Det finns säkert folk som är villiga att sponsra med lite pengar för server osv
Jo, det är ju utan tvekan enklare att starta upp några nya kategorier i detta forum... Men, det jag värnar om är att första-intrycket när en ny besökare kommer hit är att det är ett genuint tågsimulator-forum, inte som nu, när en kraftig dominans ligger på tågfoto... Även om vi säger att huvudinriktningen är tågsimulatorer, så är det ju inte så i verkligheten just nu... I det stora järnvägshobby-utövandet, är ju tågsimulator-hobbyn en pytte-gren jämfört med andra grenar, därav mina invändningar att ytterligare utveckla detta forum åt mer tågfotande och jag tänker nog fortsätta att försvara tågsimulatorhobbyn...

Det bästa tycker jag fortfarande är att bilda ett helt nytt fora för tågfotografering. Senaste året har ju verkligen visat att det är en gren som har många intresserade. Då kan man forma dess strukturer så det verkligen passar för den huvudinriktningen. Nu kommer ju även önskemål om förbättringar inom just den grenen likaså, vilket jag tolkar som ett tecken att det verkligen finns en vilja att utveckla just denna gren.

Skulle det vara förknippat med kostnader, så har vi rest medel förr i det här forumet, för att nå ett mål som vi ville till...

Därmed menar jag inte att jag på något sätt inte tycker om tågfotandet, men kan kanske tycka att det tagit över lite mycket här...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat