Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNestor
För några månader skrev jag här angående SJKs "Postvagnen", som borde uppdateras och göras mer användarvänlig.
Ett nytt forum skulle behövas.
MEN, titta hur många medlemmar vi är här på Svenska 3D-tåg!
Snart 3000 medlemmar!
Eftersom det här forumet fungerar så bra, vore det då inte bra med en ny avdelning här på forumet, en som inte handlar om tågsimulatorer.
Man kunde ha kategorier som:
-Bildgåtor
-Bilder och Videoklipp
-Järnvägshistoria
-Teknik
-Allmänt
osv.
Det verkar som vi redan har många medlemmar här på forumet som inte alls håller på med järnvägssimulatorer, och jag tror att vi skulle kunna få många av de som håller till i Postvagnen att komma över hit.
Det finns ju många fördelar här, tycker jag i alla fall  T.ex.
- Möjlighetet att göra omröstningar
- Egen profil, vilket jag tycker är mycket intressant att kunna se vad det är för folk, vad de jobbar med, intressen osv.
- Snyggt och enkelt att använda
samt självklart att vi är många trevliga och bra medlemmar
Så, Fredrik, vad tror du, skulle man kunna prova att fixa en ny forumavdelning? Vad tycker ni andra användare?
/ Fredrik
TGOJ Norrköping
|
Som någon sa, "Svenska 3D-tåg" är ett tågsimulator-forum, kanske bra att låta det så förbli? Heller ett litet forum som är renodlat, än ett stort som är spretigt...
För tågsimulator-hobbyns del, är det lite märkligt att som ny tågsimulator-entusiast komma till ett forum som utger sig för att vara ett tågsimulator-forum, men visar sig vara mest ett tåg-foto-forum...
Jag lägger fortfarande min röst på att bryta ut det som handlar om tåg-fotografering i ett helt eget forum, det har ju uppenbarligen visat sig ha många anhängare. Där kan man forma det efter de goda ideer som finns i detta genre. Definitivt INTE utveckla detta forum för MER tågfotografering...
Med en om några veckor nytänd tågsimulator-rörelse, behövs ett renodlat tågsimulator-forum. Låt den livaktiga foto-röreslen verka i ett eget forum.