Hejsan!
Jag har äntligen flyttat till min ny lägenhet och allt är gjort så C20 arbete fortsätter!
Jag har gjort en "idle" ljud när tåget stor still. Du kan höra ljudet just nu med 1.1 när du öppnar hyttensdörr (ljudet spelar på slutet av animationen och stoppar). Jag har gjort en "loop" av denna ljud och man kan höra det när tåget stor still. När du är i hytten ska du bara höra det när en hytt dörr är öppen men när du stänger dörren ska ljudet stoppa (realistisk!). När du titta på tåget utanför ska du höra det också.
Jag också arbetar på motorljudet och har gjort om acceleration ljud och en ny deceleration ljud. Jag använder 25 små ljud filar för acceleration och 25 för deceleration. Varje ljud fil har 3 olika typ/hastighet. Låg, mellan, hög. Så om du accelera men bara lite ska det spela det låg fil. Full acceleration = hög fil. osv. så 50 ljud filar x3, 150 ljud filar + 25 "idle" ljud filar = 175 ljud filar totallt.
Jag fortfarande arbetar på de för jag har bara gjort dem hög hastighet ljud fil för acceleration och deceleration. Finns mellan, låg och idle ljud filar kvar att göra.
Jag använder tågetshastighet och jag "calculate" hur kraftig det bromsar eller accelerar för att kunna spela det rätt fil. skripten är mycket bättre än första gången (allt är gjort i bara 2-3 sidor skript, förut var det omkring 20 sidor!).
Finns mycket kvar att göra men det ska låta bra!
SV
|