Citat:
Ursprungligen postat av Deskgrunt
Trevliga bilder!
Verkar inte vara nån softparticles på röken heller så Dx10 är kanske inte aktuell än?
Texturer och vegetation tycker jag de lyckats bra med, men vissa av spåren ser lite enklare ut än vad jag räknade med av tidigare bilder.
|
Nu hittar jag inte uttalandet från Adam när jag letar, men jag är ganska säker på att DX10 skulle inte vara med i denna första releasen, utan kommer senare. Sades det då.
Spåren är ju väldigt enkla, men det är oxå uttalat att man kan göra sina egna spårprofiler. Om hjärtstycken och skyddsräler är åtkomliga manuellt kan man ju dock fundera på, som det nu är så har dom en slitage-yta, vilket ser lite knepigt ut. Hoppas att dessa räler har en egen profil, som man bara just nu tagit den ordinarie spårprofilen för.
Rent allmänt kan jag tycka att givet att olika saker är modifierbart av oss själva senare, så är det bra att Kuju prioriterar sånt som hör till själva spel-programvaran att göra... Sätta dit rätt antal nitar på grejjerna kan vi ju göra själva sen...
EDIT:
Den som letar, han söker....
Hittade Adams uttalande från 4 juni:
"The first release of Rail Simulator has been designed for Windows XP. It has however, also been tested for correct operation on Windows Vista. We intend to release a DirectX 10 version which will be native to Windows Vista, in 2008."