Jo, jag kan förstå att det verkar lite virrigt (minst sagt). Jag trodde själv att Stefans spårplan var den jag skulle hålla fast vid och bygga efter. Men nått måste jag vart missnöjd med ändå, annars skulle jag ju inte forsätta "skissa" på spårplaner...
Än sålänge har jag inte köpt varken virke eller spår, så då tror jag det går bra att ändra sig (om man får nya idéer). Jag är väldigt kluven när det gäller om man ska göra en rundbana eller en säckstation med en bit linje till en vändslinga.
Detta är första gången jag bygger en mj-anläggning, så jag har inga referenser! Det är därför jag lägger ut spårplanerna på forumet, för att nån kanske ska komma med förslag eller ris/ros. Nån med mer erfarenhet än jag...
När det gäller överblick, så tror jag det är inga problem(?), då jag har en lokmus och kan följa tåget. Min första tanke var att sköta rangering och låta datorn ta hand om det andra, men det får jag släppa (blir för dyrt). Däremot skulle man kunna köpa en lokmus (eller två) till och vara fler "lokförare" samtidigt.