Visa ett inlägg
Gammal 2007-03-04, 21:54   #9
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tack för era synpunkter!

Ja, jag tror också på att ha järnvägen längs väggarna, men vill veta vad ni tyckte. Och tack för varningen om Jecos F-lok. Jag tänker försöka undvika dom snävaste kurvor på min "stambana".

Kan tala om att det gick åt skogen med start-satserna. Efteråt jag beställde tala jag med en person, som sa (i det stora hela) att det är bara 3R som gäller om man vill ha driftsäkerhet. Då började jag undra om jag gjort en tabbe som beställde Roco grejerna!???? Jag har ingen erfarenhet av MJ och vet inte vad som är bra eller inte och denna person hade provat både ock...

Dagen efter ringde dom från affären och sa att bara den ena start-satsen fanns (trots att jag kunde beställa två) och då bad jag honom stryka ordern. Så nu står jag i valet och kvalet igen. För mig så står det mellan billigaste digitala Roco satsen eller billigaste digitala Märklin satsen. Vad fasen ska man välja?

Till Märklins fördel står god driftssäkerhet, bra andrahands värde och kanon kvalitet. Till nackdelarna står kompabilitet (man känner sig lite låst), dyrare och inget data interface till mobile station och central station ännu.

Jag har ett Lima Ra och ett Lima T43 lok. Dessa går ju att konvertera till 3R om det skulle behövas. Jag har tänkte hålla mig till tidsperioden 60-70-tal och svenska tåg.

När det gäller bana, så har jag alltid tänkt på att det måste finnas en station på den. Men nu undrar jag om det verkligen behövs? Det jag vill göra är att rangera godsvagnar. Tågen på stambanan skulle jag vilja att dom skötte sig automatiskt (dator!?) och det susa förbi ett då och då. Så vad ska jag med station till???? Det skulle räcka med ett par ind. områden och en bit stambana (ute på linjen!) ju. Stationen kan ju vara det dolda tågmagasinet, som jag vill ska finnas med!

Senast redigerad av Pierre den 2007-03-04 klockan 22:00.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat