Visa ett inlägg
Gammal 2007-02-01, 21:26   #484
SVoyager
Medlem

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936
Tyfonljudet är tydligen ett återkommande problem.

I dagsläget finns tyvärr ingen ljudinspelning av C20s tyfon utan det är en förhoppningsvis snarlik tyfon från DLS som används i modellen. När SVoyager kommer till Sverige nästa gång hoppas jag kunna ordna så att vi kan göra bättre ljudinspelningar av bl.a. tyfonen (man får vara lite försiktig, ljudnivån ligger på 140 dBa, tillräckligt för att ge tinnitus eller värre på nära avstånd).

Om någon hittar ett ännu bättre ljud på DLS så är det bara att tipsa om det.

//Lars S
Tyfonljudet är inte en så stort problem. Man måste veta hur att använda CMP och söka för "missing dependencies", om man kan inte göra det ska man ha problem inte bara med c20:n men också med många andra saker. TRS är inte alltid lätt att använda och det är bara normall att människor har problem att förstår hur det fungerar. Problemet händer för det mesta med tyfonljudet för det är en vicktig del av c20 att man måste ladda ner. Jag också använder p-dehnert's "change destination sign, driver command" men för det är inte ett krav för att kunna använda C20:n, man aldrig frågar om det (men jag bara undrar hur många som har nedladatt den)
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat