Så här ser det ut för min del och det baseras på strax över 12000 redigerade bilder så det ger ett bra snitt på hur det ser ut. Ganska intressant faktiskt men inget direkt oväntat förutom att jag tydligen använder mycket mer vidvinkel än jag trodde. Vet man vad man gör kan det iofs inte bli oväntat heller men det är kul att se det översiktligt

Bör nog trots allt satsa på ett vidvinkelobbe av hög klass
Av vilken outgrundlig anledning ISO-fördelningen går 100-400-200 när det naturliga vore 100-200-400 har jag ingen aning om men det är något att fundera över.
Vad gäller fördelningen av brännvidden så kan man tydligt se att teleobbets brännviddsområde börjar vid 70mm iallafall! Kamerans sensor multiplicerar brännvidden med 1,6 så det är den höga stapeln vid 120 jag pratar om. Man får dela med 1,6 för att få fram den verkliga brännvidden som var inrattad på obbet.
Kan ju också tillägga att den tekniska biten inte säger något om resultatet utan mer är en fingervisning om vad man brukar använda och vilken utrustning som passar bäst med hänsyn till det. Vilka inställningar man har när en bild tas beror ju inte så mycket på att man har en specific teknisk stil utan snarare på vilken bild man råkar vara ute efter just då, vad fotoobjektet är och hur ljusförhållandena ser ut