Ämne: Signaler
Visa ett inlägg
Gammal 2006-12-29, 14:07   #2
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Metal_henke
Verkligen snyggt Mazz
Ska du göra såna signaler som hänger på bryggorna?
Absolut ska de bryggmonterade göras oxå. Stolpar, vägskydds-signaler, dvärgar, dvärgar på stolpe, etc etc... Varianterna lär växa fram under JBJ2-signalsättningen, men ett antal är ju redan givna på förhand.

Det dröjer väl innan man kan lägga upp ett färdigt paket, men skulle nån ruttbyggare behöva en version innan så är det bara att säga till... Grejjerna är till för alla... kommer jobba så att jag succesivt byter ut de gamla signalerna mot nya. Tidigare hade jag tänkt att använda samma shape-namn, men har släppt den tanken, då jag vill ha annorlunda namn-struktur. I ett paket som inte är färdigt kan man alltså använda gamla signaler paralellt och sedan bara med RR byta shapen. Konverteringstabell kommer jag ta fram, likaså lite dokumentation över de olika signalernas funktion.

Citat:
Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Vackert!
Det är svårt att föreställa sig hur msts fortfarande kan vara så pass snyggt och "inne" efter snart 7 år på marknaden. Tänk vilken skillnad mot originalrutterna...
Ja, det är faktiskt lite fascinerande... aldrig kunde man väl tro att det här skulle hålla i sig till denna grad, när man försiktigt började mecka med RE senhösten 2001... det bara strula, så man gav helt enkelt upp o la spelet på hyllan... köra tröttnade man ju relativt fort på, när alla originalrutterna va testade... Fart blev det igen när JBJ släpptes... Nu tusan ska RE övervinnas, i januari kunde jag äntligen tämja RE... Hu, vi får nog snart starta en nostalgi-tråd, tror jag...

Men, man ska nu tänka på den här utveckling och betrakta de nya bilderna på KRS i skenet av detta... Spelar inte roll om inte spåret är helt perfekt, eller om en mur har repeterad textur... Det vikiga är ju en simulator med redan bevisad prestanda som klarar väsentligt mycke mer polygoner i en scen, mer högupplösta texturer, bättre editor etc etc...

Och, bättre signalfunktioner kanske, för att återanknyta till trådens ämne... Visserligen tycker jag att MSTS signalfunktioner fungerar riktigt bra, det finns andra mycket större områden som är under all kritik... men, bra kan ju alltid bli bättre...

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Joel den 2006-12-29 klockan 17:50.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat