Citat:
Ursprungligen postat av lan
Jag har installerat TRS2006 parallellt med TRS2004 (som fungerar väldigt bra). När jag försöker importera "assets" från TRS2004 till TRS2006 är många "faulty" eller "missing assets". Jag har "deletat" dessa i CMP men mina (kära) Särö-Y6-vagnar av Lok-Kalle försvinner också. Kan jag ändra i config-filerna för att få dom att fungera? Allt annat fungerar bra i TRS2006. Jag vill gärna fortsätta att arbeta i TRS2006 men jag måste "kännna mig trygg" med att bygga här också. Har någon nåra tips till en gammal 2004-varg så är Ni välkommna!
|
Det finns säkert de som kan detta mycket bättre, men jag hade inte några problem att överföra min rutt, lok, vagnar och allt annat från 2004 till 2006 och det var aldrig aktuellt att gå in i några config-filer och ändra. Säröbanans vagnar går som tåget. Jag har för mig att CMP någon gång markerade att något var faulty men i praktiken märkte jag aldrig något konstigt. Har du SP1 installerat? Det var först efter SP1-installationen som 2006 blev bra i alla avseenden, dessförinnan var det mycket mankemang.
Håkan