Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-12, 23:42   #1
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post KFJ (Fd NDK 4.0)

Hej!

Startar en ny tråd om denna rutten som jag håller på med så slipper man allt det gamla...

Jag bygger som sagt om denna rutten och har kommit en bit på väg...Jag kommer att göra som så i en första etapp att sista biten av rutten kommer att vara dansk och till största delen är rutten svensk.
Varför nu detta?
Jo, som jag skrev tidigare så finns det en enorm bangård i slutet av rutten och den vill jag gärna behålla till största delen och sätta ut gantrys där, ja då skulle man inte gjort något annat under dagar och nätter, dessutom så skulle RE flippa ut och då blir det inget alls av det...
Men jag har testat idag och kollat vad man kan göra för något där borta så att man kan få hela rutten svensk. Genom att riva upp en hel del spår så skall det fungera och man får ändå med en hel del av bangården. Men det kommer i så fall i nästa etapp...
Men men den som lever får se

Kommer att sätta gantry (vilket till största delen är klart genom den automatiska funktionen, skall nu justeras vid stationer och liknande) vid stationer där "stambanan" går...Resten kommer att vara strömlöst i denna etappen. Så på bangårdar rullar enbart diesellok...Kan vara trevligt detta ochså

Dessutom, på begäran, så kommer det att finnas en snutt smalspår...Spåren är lagda till viss del, skall bara forma till slutet av den biten...

Så bygget går framåt, men vänta inga större underverk att det skall vara färdigt under den närmaste tiden, det finns ju annat här i livet ochså.

Det var väl allt för denna gången, jo förresten, ett par bilder skall väl ochså vara med...

MVH Kenneth

PS KFJ är ett arbetsnamn på rutten. DS
Bifogade bilder