Inte för att jag skriver så mycket i just det här forumet, men:
Bara att skriva i ett forum där jag inte kan redigera mina egna inlägg ter sig främmande, ungefär lika främmande som att redigera sin egen post för att ”rädda sitt eget ansikte” i en urspårad debatt, eller att bli sur och radera allt man tidigare sagt.
Till er som vill ha så lite som 30minuters redigeringstid:
Har det aldrig hänt att ni i all hast slängt iväg ett inlägg på morgonkvisten innan jobbet eller liknande, kanske som hjälp på någons ”hur gör man för att…” för att sedan på kvällen upptäcka att det finns en halv mening för mycket (upprepad) efter diverse klippande och klistrande.
Med tanke på hur väl t.ex. fenomenet särskrivning är utbrett på det här forumet (och många andra) så kan man nog bara befara att inläggen kommer att bli än mer felaktiga och därmed svårlästa med dessa begränsningar av redigeringsmöjligheten.
Med andra ord så tycker jag de föreslagna 12 timmarna verkligen är ett minimum.
Jag tycker istället att det fåtal som missbrukar redigeringsfunktionen kunde få restriktioner på att redigera, för det är väl ändå ett fåtal?
Vilken är föresten nu gällande tid för redigering?
Avslutningsvis så kan jag säga att jag aldrig redigerat ett inlägg i annat syfte än att förbättra eller ändra en felstavning/formulering och då oftast med en liten förklaring på vad som ändrats eller tillagts.
Edit=felaktig formulering