Ämne: Säröbanan
Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-07, 21:48   #3
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Smile Fel forum???

Jag börjar "kanske" inse att jag är i fel "tråd". Eftersom jag just nu bygger byggnader och andra "assets" för att kunna sätta ut dom och sedan lägga ut bansträckningen med allt finjusteringsarbete det innebär och först därefter börja "plantera" (läs: texturera och infoga växtlighet och personer och fordon och, och, och etc. [Läs Mats utmärkta "TUT" om hur man gör!]), så kanske mina inlägg borde vara under "3D-design" (än så länge?)? Om detta är forummedlemmarnas önskan så kan väl "moderatorn" flytta denna tråd dit!? (Jag känner ett visst tryck från andra medlemmar som inte tycker att gmax-design inte hör hemma under "landskapsdesign", men jag tycker de hör ihop!)När jag är färdig med "gmax-byggandet" och börjar bygga "Landskapet" kan jag kanske återkomma med en ny tråd här?! Jag har många idéer hur man kan göra för att förena 3D-design och lanskapsbyggande till en "symbios". (gmax är inte svårt men det tar tid och mycket övning att behäska "nogotsånär hyfsat".
Som avslutning några bilder på "Lanskapsdesign" ( från mitt numera "skrotade" testbygge av Säröbanan som kanske kan avnjutas utan att vara i rätt tråd?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Munkekullen 1.jpg (169.0 KB, 244 visningar)
Filtyp: jpg Screen_004.jpg (172.9 KB, 245 visningar)
Filtyp: jpg Särö 10.jpg (153.1 KB, 243 visningar)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat