Citat:
Ursprungligen postat av lan
Jag hann baka en bulle idag med, Munkekullens hållplats mellan Särö och Släp. Gmax är roligt när man får grepp om det mesta.
Det kommer mera - nästa Släp stn men jag måste rita texturerna först. Sedan? Kanske Järnbrott stn? Kan Håkan hjäpa med färgsättning och annat värt att veta?
|
Hej Lennart!
Det retliga är att just Järnbrotts station har jag ingen bild på. Kanske bodde vi för nära för att jag skulle plåta den. Min minnesbild säger mig att den var vit eller eller mycket ljust gul. Jag var knappt femton år när den revs och jag var faktiskt med uppe bland bjälkarna (Det var ett tvåvåningshus) och hjälpte till efter bästa förmåga. Det var banarbetarna som plockade ner huset men jag minns inte om något skulle återanvändas eller om det var som jag tror att någon chef skulle ha virket som bränsle.
När vi flyttade till Järnbrott 1951 var det rena bondlandet och det fanns inte ens någon postutdelning. Vi fick hämta posten på Järnbrotts station själva...
Har hittat ett litet klipp om Järnbrott som jag bifogar här. Övriga bilder skickar jag via e-mail till dig efter som de är ganska många.
Håkan