Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-31, 18:41   #12
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Apropå det här med att man inte ska lita på andra trafikanter, så kan jag inte göra annat än att hålla med. Jag har innan jag tog körtkortet hållt till ca två år i trafiken med min EU-moped, något som kanske är ännu jävligare än att sitta i en bil. Det förvånar mig hur sällan övriga bilister visar/visade oss mopedister någon respekt. Många gånger det höll på att gå käpprätt åt...bara för att en bilist exempelvis skulle hinna fram 2 sekunder tidigare till ett rödljus. Lite annat blir det med bilen, där har man i alla fall sin plats på vägen, även om det finns dårar där med som ska köra om på alla möjliga ställen

Sen är det ju faktiskt som folket säger, att man inte är en fullfjädrad förare bara för att man fått körkortet - men däremot känner jag att man utvecklas så oerhört mycket mer om man själv får sitta och spaka och ta sina egna beslut utan att det sitter någon bredvid och tjatar.

En annan rolig sak är det här med högerregeln (för att komma lite off-topic), hur många av er som haft körkort följer ärligt talat dessa om det inte är uppenbart? (exempelvis större korsningar) Här i stan finns det 1000-tals ställen, men skulle man stanna och släppa fram någon skulle vederbörande tro man var dum i huvudet för alla kör enligt principen "störst väg går först"...

Pson besöker inte forumet just nu   Svara med citat