Visa ett inlägg
Gammal 2006-09-15, 18:52   #29
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Post Min tanke inför valet

Hej!

Ja så här i valtider får man som vid varje val en massa valfläsk. Än så lovar den ena det och den andra lovar det. Vad skall man lita på?

Jag för min del vet ej vilket man skall rösta på. Jag är väldigt kluven. Men man röstar väl åt vänsterhållet, varför vet jag inte....

Dessutom så tycker jag att det skall alltid löna sej att jobba. Som det är nu kan man faktiskt gå hemma och spralla sej trött på sin A-kassa och ha mer ut i månaden än om man jobbar. Det är ju så att om man är arbetslös så är man ju tvingad att ta det jobb som erbjuds och då kan ju lönen faktiskt vara sämre än a-kassan. Då kan man undra, var finns sporren till att jobba då? Detta är en av de frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på, men tyvärr så får man väl inget svar på detta.

Sen värnar jag mycket om miljön, men när man hör en politiker prata om miljön så blir det bara en massa pladder om skatter hit och dit...Bla så höjer man energiskatten och sänker någon annan skatt. Det blir bara kaka på kaka.

Sen finns det en massa annat som man retar sej på som skulle ta alldeles för lång tid att skriva ner här...

Men men man får väl se hur det går på söndag, det kan ju bli kö till Af på måndag om det går åt pipan....

MVH Kenneth