Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Det är en väldans trevlig bana, för att inte säga helt otrolig, och jag är hel förtjust i berg, backar, broar och tunnlar. Skaffade mig ett exemplar själv. Skitkul att med spinnande hjul på ångloket försöka dra upp ett fullasta malmtåg från Rapanui Mine.
Så det är väldigt spännande att se vad "Italienarna" har att bjuda på med sin Denver bana. Har du föresten sett deras demo på Lost in Venice. Sedan verkar det som on grabbarna hos VMD håller på att knåpa ihop en bana från Donner Pass.
Lutande räls har kommit. Ser väldigt snyggt i Trainz. Men lok och vagnar lutar inte så nu väntar vi på en uppgradering. För att inte tala om den nya rälsen som nämndes här på forumet. Så trots att vi gå mot mörkare tider tycks framtiden se ljus ut.
Tidigare tog jag upp att det inte gick att lägga på egna strukturer. Jag frågade Michal Sutton om detta och svaret var att Trainz tillåter bara ett visst antal och han hade redan använt det antalet. Men banan är på inga vis ”låst” utan det går att ändra i den om man så önskar.
Claes-Göran
|
Mycket intressanta och positiva nyheter Claes-Göran!
Det kan nog bli en ovanligt trevlig höst/vinter.
Håkan