Ja, Claes-Göran nu har jag kört den också!
Snacka om att få ståpäls! Jag har bara hunnit med en ytterst liten del, det finns åtta sessioner bara till del 2: Floder & kanaler, kusten, helikopterflyg mm.mm. Enda kruxet hittills är låga FPS-tal, men det kanske beror på att det är första gången och allt inte satt sig ännu och dessutom finns del 2 även i en version som inte är riktigt lika högdetaljerad plus att jag kört med alla skjutreglage i maxläge.
Den har f-nimej ALLT!!! Jag körde nerifrån en grönskande dal, kom upp på höjderna som var snöklädda, ner på andra sidan mot kusten (där man på långt håll kunde höra fartygstyfoner bröla) med lastfartyg och färjor där man kunde köra ombord för vidare äventyr, bland annat på pråmar som drogs vidare med bogserbåtar. Överallt animerade vattenfall och forsar som brusade, fågelsång, you name it!
Vackert så man blev tårögd, har knappt hämtat mig ännu.
De baseboardsvarianter (och moduler) som du talar om är beskrivna i manualen och är nog specialgjorda för att kunna skapa maffiga och realistiska bergsformationer, något jag personligen är mycket svag för. Mycket nytt att försöka lära sig, vilket känns mycket spännende. Men kanske skall man kanske inte bry sig om det, den käre Michael blir nog ändå omöjlig att mäta sig med. Med hans rutter behövs nog inget annat, kanske att jag lite senare försöker peta in lite hus och spårvagnar som jag inte sett några. Men å andra sidan känns det nästan skamligt att pilla i detta mästerverk...
Största problemet just nu är att någon suttit och dreglat i tangentbordet.
Kanske får datorn också uppgraderas eller bytas ut, jag såg på ett ställe att spåren slutade vid en skylt där det stod: Prepared for #3. Men då blir det väl skilsmässa på riktigt. Tål att tänka på. Hmmmmmmmm........
Nä, nu måste jag tillbaka och bl.a. kolla in helikopterbruden. Här blir nog inte mycket sovit i natt...
Håkan